Vestibularis Neurit....


Det är anledningen till min stora frånvaro här på bloggen.

Jag fick alltså ett virus natten till mån för snart 3 veckor sedan som satte sig på mitt öra och helt fuckade mitt balans-sinne. Så med andra ord har jag varit helt snurrig i snart 3 veckor och därmed även sjukskriven.

Inte yr och illamående utan varje gång jag rörde ansiktet upp eller ned eller ögonen så snurrade hela världen bokstavligt talat. Kändes som att sitta på en karusell som någon satte full fart på. Svårt att förklara såhär i få ord men det har varit extremt jobbigt och påfrestande!

Nu efter 3:e besöket hos min nya läkare som för övrigt är superbra så verkar den nya medicinen ha hjälpt något, iallafall hoppas jag det. Yrseln kan hålla i sig i 2-6 veckor och i värsta fall kan man behöva sjukgymnastik för att bli av med den.

Men än idag har jag besvär med en hel del saker. Tvätta håret är ett helvete eftersom man riktar ansiktet uppåt då. Likaså föna/platta hår samt sminka sig så det har endast skett en gång de senaste veckorna. Ja tvättat håret har jag givetvis varit tvungen att göra men det har tagit en jäkla tid varje gång! Handla är inte heller kul, gå och leta i hyllorna med blicken sökandes upp och ned och överhuvudtaget att vara ute bland för mkt folk! Det värsta är att jag inte klarat sitta framför datorn, jo om jag bara tittar på skärmen, men om jag skriver har det blivit jobbigt då blicken alternerat upp och ned och därmed framkallat yrseln. Sova har varit ett helvete! Kvällar överhuvudtaget är jobbiga för direkt jag blir trött så känner jag av yrseln konstant och när jag lägger mig ner tar det en BRA stund innan rummet slutar snurra. Sen om nätterna räcker det jag rör mig/byter sida så snurrar allt så mkt att det känns i magen= jag vaknar!

I övrigt har jag mått bra bortsett från lite ont i örat emellanåt och trötthet som yrseln framkallar.

Annars är allt bra, ska gå och väga mig ikväll. Inte blivit mkt med det eftersom jag inte kunnat ta mig någonstans på egen hand men ändå -4,3 kg än sålänge så jag är supernöjd! Senare ikväll kommer en mäklare hit och ska värdera min lägenhet. Så nu hoppas jag yrseln håller sig undan så jag kan få lite iordning härhemma.

Det var riktigt skönt att få skriva lite utan att må dåligt! Har saknat skrivandet, jobbandet och framförallt mina kollegor och vänner. Har varit världens mest osociala nu i 3-4 veckor. Helt isolerad från omv'ärlden men hoppas det är på väg åt rätt håll nu. Håll tummarna för mig för jag orkar inte detta mer nu!!

Puss på er sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0