Veckans sexfråga....


Äntligen har jag fått tummarna loss och beställt en tid hos barnmorska/gyn.

Trots att jag är 27 år fyllda och man efter man fyllt 23 år ska gå på cellprovskontroll har jag fortfarande inte fått gjort detta ännu. Ja jag vet hur viktigt det är och hur snabbt gjort det är men de tider jag fått kallelse har inte fungerat för mig. Men nu är det alltså bokat, gynundersökning, cellprov, preventivmedelsrådfrågning. Lika bra att ha alltihopa gjort så man vet att allt står bra till med "hon där nere!";)

Nu är bara frågan....vilket preventivmedel??

P-piller, p-stav, spiral, p-spruta osv...vilket är bäst??

Slutade med p-piller för flera år sedan då jag dels gick upp i vikt , fick humörsvängningar samt att min mamma fick veta att hon har anlag för blodproppar. Men nu funderar jag på om inte jag ska ge pillerna en ny chans. Vad annars är bra?? Pleaaaase kom med tips ladies! Men föreslå inte avhållsamhet bara....för avhållsamhet sucks!;)

image609

Kommentarer
Postat av: Mira

Hormonspiral!!! Har varit kanon för mig!
Ingen mens... bara en sån sak liksom!

Ha bästa dagen!!

Kram

2008-04-15 @ 11:52:52
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Axelina

Mira:Wohoo I like ingen mens biten!=D Tåls att undersökas närmre!=)

2008-04-15 @ 16:16:18
URL: http://axelinaa.blogg.se
Postat av: elin

om din mamma har anlag så rekomenderar jag inte piller, ingen i min släkt har anlag för det men jag fick det av pillerna.
hormonspiral som inte ger mens låter lite riskabelt, då kanske man blir gravid o inte upptäcker det förrän det är för sent..även om det hade varit skönt att slippa skiten.
jag har hört från olika håll om spiraler som gör ont både för tjejen o killen, inte heller kul.
jag tycker du ska prata med barnmorskan o bestäm dig efter det =) hoppas det går bra. puss på dig snäckan

2008-04-15 @ 16:38:23
Postat av: lisa

Kådisar är bäst..inga sjukdomar

2008-04-15 @ 17:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0