Studsande bollar???????


Imorse vaknade jag av att telefonen ringde...tog ett litet tag innan jag fattade att det faktiskt ringde....

Fick panik och tänkte att något hemskt måste hänt, varför ringer någon annars så tidigt??

Rusar ut i hallen och svarar och i andra sidan luren är en äldre man som presenterar sig om min granne som bor i lägenheten ovanför mig...

Grannen -"Ja hejsan ***** ****** heter jag och bor i lägenheten ovanför dig."

Jag -"Okej?"

Grannen -"Ber om ursäkt att jag ringer så tidigt på morgonen."

Jag -"Det är ingen fara!"(Att man alltid ska va så förbannat vänlig!!)

(Det är just i denna stund som mina ögon hamnar på klockan och jag upptäcker att den är 06:48!!! Jg borde varit uppe för länge sedan...vadfan har hänt med mitt alarm????)

Grannen -"Har du din kille hemma?"

(Vid detta laget blir jag misstänksam....är detta en granne eller en psyksjuk gubbe som vill veta om jag e ensam??)

Jag-"Nej han e inte hemma just nu, hur så?"

(Nu slog det mig att han kunde syfta på X, han har ju hjälpt mig en hel del med flytten och så och pratat med mina grannar, iallafall dem som bor på denna våningen....kanske ville han honom ngt.)

Grannen -"Du måste säga åt honom att sluta med det där förbannade bollstudsandet om nätterna, det är fruktansvärt störande!"

(Nu började jag tvivla på om jag överhuvudtaget var vaken)

Jag -"Ursäkta men nu förstår jag inte vad du pratar om, vilket bollstudsande???"

Grannen -"Ja bollstudsande eller vad det nu är han sysslar med om nätterna, det stör något fruktansvärt och vi får ingen sömn!"

Jag -"Jag är ledsen men jag har ingen aning om vad det är du pratar om."

Grannen -"Har jag kommit fel, bor du inte på 7:e vån?"

Jag -"Jo det stämmer, har precis flyttat in."

Grannen -"Ja det känner jag till!"

Grannen -"Och ni för något oväsen om nätterna och det började för ett par dagar sedan."

Jag -"Ja men saken är den att det kommer inte härifrån, jag har ett arbete och sover om nätterna."

Grannen -"Ja men då är det killen din!"

Jag -"Nej han bor inte här och har inte varit här en enda natt, så här försiggår inget om nätterna!"

Grannen -"Jaså, bor du ensam....kan jag ha haft så fel? Jag var så säker på att det kom ifrån din lgh."

Jag -"Ja men tyvärr, och jag har heller inte hört något oväsen, så jag kan inte hjälpa dig."

Grannen -"Jaha, ja då får jag be så hemskt mycket om ursäkt att jag tagit så fel."

Grannen -"Jag får väl söka vidare, måste ju hitta källan till oväsendet."

Jag -"Ja det förstår jag, jag ska hålla öronen öppna!"

Grannen -"Tack, än en gång, och ledsen att jag ringde såhär tidigt!"

Jag -"Det är absolut ingen fara, måste tvärtom tacka dig, mitt alarm har av någon anledning inte startat idag så jag har försovit mig! Borde redan vara på väg till jobb så det var tur du ringde!"

Grannen -"Hahaha, jaså det var ju väl att det kom något gott ur samtalet!"

Sen lade vi typ på!(Kortade ner samtalet lite...så ni skulle slippa läsa allt!)

image57

Har riktig ågren nu för att jag sa att jag bor ensam...vet för sjutton inte vem han var egentligen. Ibland kan jag vara en riktigt korkad blondin!=P Inte heller hjälpte det att man precis blivit väckt av ett telesamtal tidigt på morgonen, hjärtat slår skitfort för man tror ngt hänt samtidigt som man inte är vaken ännu och ngn i andra luren pratar om studsande bollar. OCH man inser att man borde vara på väg till jobb! Då kan man lätt slänga ur sig grodor! Nu i efterhand kan jag inte låta bli att skratta åt hur trött och förvirrad jag måste ha låtit...och så förbannat trevlig!=P

Jag får nog gå upp och knacka på imorrn och se så jag verkligen har en granne vid det namnet som ringde mig igår! Borde kanske ha ngn med mig så han inte drar in mig och låser dörren om mig!=S Sen vill jag veta vilka tider oväsendet brukar vara, eftersom jag ju faktiskt har varit upp sent de senaste nätterna....Men jag har ju bara tittat på tv eller suttit framför datorn och tv:n har varit på väldigt låg volym. Kan bara inte vara härifrån....så jäkla lyhört kan det inte vara!!

Återkommer angående denna historian!

Bye bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0