Nu får det vara nog!


Jag är så fruktansvärt trött på att vara sjuk nu så det finns inte!

Idag mår jag mycket bättre men jag har haft hosta hela natten och inte sovit en blund, hade ont i halsen igen imorse, varje morgon har jag haft det...sen har halsen känts bra resten av dagen/kvällen för att nästa morgon åter göra jätteont. Ingen röst har jag haft heller på nästan 2 dygn, men nu är den tillbaka thank god!!

Imorse tog jag mig ur sängen vid 10 för att förflytta mig till soffan där jag genast somnade om! Att jag sover typ 20 tim/dygn är ett tydligt tecken på att jag haft en rejäl infektion i kroppen. Normalt har jag världens sömnsvårigheter. Vissa behöver 8-10 tim sömn/dygn. Jag behöver typ 5-6 tim, sover jag mer får jag svårt att somna nästa natt. Men nu har jag alltså sovit typ heeela tiden.=/

Men som sagt nu får det vara slut på sjukerier, det är helg och jag lär få spendera hela helgen inomhus. Men jag tänker inte ligga på soffan och tycka synd om mig själv utan försöka göra det bästa av den!

Och jag tänker börja med att ta tag i mitt hem, som ser rent ut sagt förjävligt ut nästan eftersom jag inte gjort ett skit härhemma på 1 hel vecka!! Vill få fint härhemma så man kan börja bjuda hem folk på middag/fester/spelkvällar!=)

Jag älskar att ha folk hemma, inte haft ngt emot att ha folk rännandes härhemma nästan varje dag och stå och laga mat till dem, det är bara roligt. =) Men ibland bara måste jag få vara lite för mig själv också, och bara vara.

Nej nu ska jag få lite gjort, får ta det i korta omgångar med pauser emellan för jag har fortfarande knappt några krafter kvar i kroppen. Var nere och handlade innan och det var knappt jag orkade bära matkassen hem!=(

Men det bästa sättet att bota sjukdomar är med en rejäl dos envishet...så det är dags att plocka fram den nu!!=)

Trevlig utsikt jag har ifrån där jag sitter och skriver va!



Nu....operation få iordning hemma!!

Puss på er sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0