Överraskningsfesten...


OBS! Långt inlägg!!

Jag ställde som sagt till med en överraskningsfest för F nu när han fyllde år. Han har haft det oerhört jobbigt med sin familj en tid och med denna festen ville jag mest visa honom att han har många människor som bryr sig om honom. En familj behöver inte alltid vara den du föds i utan en familj är de människor du omger dig med som älskar dig, bryr sig och ställer upp i alla väder.

Det blev iallafall mycket smygande för att han inte skulle komma på överraskningen. På morgnarna smög jag in i hans telefon och tog ett nummer till någon av hans vänner som skulle bjudas in. För att han inte skulle komma på mig kunde jag bara ta ett nummer varje morgon så det tog ett par morgnar i anspråk. Sen messade jag hans vänner en inbjudan och informerade dem om att det var en överraskning. Min familj bjöds givetvis också in. Alla kunde komma vilket var jättekul, förutom Magda & Johan som var i Dubai.

Festen skulle gå av stapeln hemma hos F och jag beslutade mig för att bjuda på tacos eftersom det var lätt för mig att förbereda innan och sen börja steka färsen strax innan gästerna kom. Jag fick handla i omgångar efter jobb och gömma alla torrvaror i min garderob hemma hos F innan han kom hem från jobb. Färsen gömde jag i frysen under andra saker och grönsakerna var inget konstigt för det har vi alltid gott om hemma. Vin och öl fick jag också ordnat från Tyskland i all hemlighet! Allt hade klaffat så himla bra fram till den dag festen skulle gå av stapeln. F trodde vi skulle gå ut och äta middag bara vi två så han anade inget.

Dessvärre skulle en av F:s vänner locka med sig F ut under dagen så jag kunde förbereda allt i lugn och ro och sen skulle jag lura hem F till min lägenhet där jag gömt undan skjorta, byxor osv så han kunde göra sig iordning där. Planen var att jag skulle säga att jag förberett lite hemma till efter restaurangbesöket så han fick möta mig nedanför istället innan vi skulle ta taxi till restaurangen. När alla gäster sen var på plats skulle jag ringa hem Fredrik och be honom komma upp och hjälpa mig med en sak och då skulle alla stå där när han kom in genom dörren.

Tyvärr pga missförstånd eller något annat hörde inte kompisen av sig så F var hemma hela dagen, jag försökte på alla sätt komma på en bra anledning att få iväg honom men lyckades inte. Tillslut körde vi och handlade lite grejer och efter det sa jag åt honom att han skulle köra hem till mig och bli där tills vi skulle iväg. Han blev jättenyfiken och undrade vad jag nu kokat ihopa. Men så när jag kom upp i lägenheten och insåg att jag aldrig skulle hinna tidsmässigt. Med mindre än en timme till alla gäster skulle komma och jag hade inte ens börjat förbereda ngt ännu. Dessutom skulle pappa med mig bort till Magda för att skruva ner hennes bord och få med det och stolar hem till F då vi behövde mer sittplatser och det fann ingen chans att vi skulle hinna det. Så istället fick jag ringa hem F och förklara att vi skulle ha gäster i själva verket men att jag inte skulle hinna med allt ensam eftersom A inte hört av sig under dagen. Jag var helt förstörd för allt hade skitit sig och F fick trösta ledsna mig. Utfrågningen började och han ville veta vilka som kom, var det vänner eller familj och var nyfiken och förväntansfull som ett litet barn!:O)

Först på plats var min mamma, styvfar, lillasyster. Trevligt tänkte F, det är familjen som kommer och blev jätteglad att min familj kom och firade honom. Sen när han skulle ner till bilen och hämta väskan som jag lämnat åt honom i lägenheten sprang han på halva kompisgänget därnere. Alla blev lika chockade, F för att han trodde det bara var min familj som skulle komma och samtidigt fick panik över hur alla skulle få plats. De andra var chockade att springa på F eftersom han egentligen inte skulle komma hem förrän alla var på plats. Sen fortsatte alla strömma in och F var superglad! Vänner han inte träffat på länge kom också och min pappa med familj.

Vi blev ett gäng på 16-18 pers tillsist och det var precis att alla fick plats. Min familj hjälpte mig få iordning det sista med maten och sen hade vi alla en supertrevlig kväll! Massor med öl, vin, tacos, hög röstvolym och mycket snapsar och skratt. F blev jätteglad över alla sina presenter som var allt från tvättgrejer till bilen, till, dyra viner, fin champagne, presentkort, parfym och Ferrari-skor. Sen blev det jättegod efterrätt och kaffe och alla fortsatte umgås och ha trevligt. Blev förhörd av F:s vänner som ifrågasatte om det verkligen var mina föräldrar eftersom dem var så unga och övertrevliga och balla. Det har jag ju aldrig hört innan!;o)

Festen fortsatte fram till 03:30 då en granne kom och knackade på och beklagade sig över springet i trappan. Det var Peter som haft bråttom ner för att möta upp en tjej. Alla trives som bara den i varandras sällskap och det kommer bli fler tillställningar med alla samlade!


Bilder från kvällen:



F, pappa, Styvmor, mamma i F:s kök....


Mina snälla systrar hjälper med dukningen, både äldsta...


Och yngsta systern...


F:s vänner samlade i vardagsrummet i väntan på maten...


Matdags, André & Nina...


Matbordet, en jäkla röra direkt...


En del av gänget hugger in på middagen...


Nina & Micke skålar med mig...


Kajsa smyger ner lite tequila och pappa lyssnar på ngn...


Micke & Peter, Lisa & Magnus i bakgrunden...


Nina & Johan L diskuterar...


Magnus & Micke likaså....


Några av presenterna ska öppnas...


Äntligen tänkte Tiger som väntat på det hela kvällen....


Tiger hjälper F och pekar ut det största paketet direkt!



Mina systrar lånade våra iPhones och spelade spel...


F öppnar ett paket med fin champagne...


Nina berättar om vinet de gett F, det ska helst lagras länge...


Killarna har roligt åt något, minns ej vad!:)


Grabbarna softar...


Det var dessvärre alla bilder som togs under kvällen, jag var trots allt tvungen att springa en väldans massa och fixa under kvällen samtidigt som jag ville vara lite social också mellan varven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0