Torsdagen...


Tänkte ge er en redovisning av mina senaste dagar...

Häng med....!

Torsdagen var det som sagt Kick off med jobbet. Först möte där vi gick igenom vad som händer/inte händer i vår. Sen körde vi vidare till Fagans där vi efter mycket om och men fick in vår förbeställda middag. Vi hade fått 3 rätter att välja mellan i förväg och det var inget lätt beslut då alla verkade lika smarriga.

Men slutligen föll valet på;

Emerald Isle Chicken Fillèt 165 .-
 Grilled Chicken Fillèt with a Roasted Paprika Crème 
 in a Rich Red Port Sauce with Potato Wedges 
 Grillad Svensk Kyckling Filè med Rostad Paprika Crème, 
 Mustig Portvin Sås samt Potatis Klyftor


Såhär såg den ut:



Mina underbara kollegor:






Efter en trevlig kväll trodde jag det var dags att åka hem och koppla av en stund innan sängen. Men ack så fel jag hade! Fick ett samtal från en orolig mamma. Min moster hade ringt och berättat att hon försökt få tag på min mormor hela kvällen utan framgång, det tutade bara upptaget i luren och min mormor pratar inte precis i telefon en hel kväll!

Eftersom moster bor för långt ifrån och Mamma och min styvfar druckit vin då de firade sin 9-åriga bröllopsdag så var jag deras enda hopp då jag inte var så långt ifrån mormor.  Givetvis for jag dit i all hast, problemet var att porten var stängd därnere och mormor som bor på 5:e våningen skulle knappast höra mig om jag ropade. Däremot skulle säkert flera ogilla att jag stod på gatan och vrålade kl.22.00 på kvällen.

Efter många om och men och alldeles för lång tid ute i kylan gick det ut en kille för att röka på sin balkong på 2:a vån. Jag högg honom direkt och han var snäll nog att öppna! Idiotiskt med höghus utan porttelefoner!!

Väl uppe slog hjärtat i 190 och jag var så orolig för att ingen skulle öppna när jag ringde på dörren. Men jodå dörren öppnades och det var två chockade och smått uppskärrade personer som undrade vem sjutton som ringde på dörren oanmäld vid denna tiden. Hahaha där satt mormor och Bosse och hade precis sett klart handbollen. Givetvis var det som jag trodde, den ena telefonen var inte pålagd ordentligt och vi kunde alla skratta åt komiken i det hela.

Min mormor var trots allt glad att jag tittade förbi då vi inte setts på ett litet tag och hon tyckte jag såg såå snygg ut.

-"Jag kände först inte igen dig när Bosse öppnade dörren. Jag tänkte vad är det för en pingla där står!"

Jomen tack mormor, jag somnade ju iallafall gott sen efter en sån fin komplimang!;)

Det mina vänner var min torsdag!=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0