Tysklandstrippen...


Ja jag och F bestämde oss alltså hastigt som lustigt för att åka över till Tyskland för lite alkoholshopping. På fredagen hämtade han mig efter han slutat i vanlig ordning och vi körde hem till hans lillebror för att låna deras bro-biz, stavas det så?? Tyvärr var inte lillebroren hemma men träffade iallafall svägerskan och deras äldsta pojk som var sjukt charmig och minst lika pratglad och oblyg som jag!;D

Det är det närmsta hittils jag kommit att träffa hans familj så det var trevligt, bestämde att vi snart ska komma hem till dem och grilla i deras trädgård!:)

Iallafall, tog vägen över bron och motorvägen till Rödby och sen båten över till Puttgarden. Båten tog bara 40-50 min och bilresan 2-2,5 så inte så farligt!:) Hade därefter 3 tim på oss om vi skulle få hälften av pengarna tillbaka så blev stressigt värre då vi hittade ett ställe en bit ifrån båten som var riktigt billigt. Men vi var ju tvugna att besöka Border-shop färjan också. Tyvärr hann vi inte köpa  rött vin och öl för det blev tight med tid men lite vin blev det och ett par flak öl. Däremot en jädrans massa sprit och cider och billigt vitt vin. Blev faan ruinerade nästan!=P

         
Happy driver           Ehhh...oyeah!    Båtdäck                               Havet

       
Skitkass blåsbild!=P  Alkohol-båt i sikte!      Solen i ögonen

     
Kärlek                      Båt-curry-korv                      Båt-schnitzel

         
Jodåsåatteh...=P              Öresundsbron            Mera av bron


Hahaha hade F sett att jag lade in bilden där jag "ehh hva hetter de" så hade han dött. Han skojade t.om om att jag skulle lägga in den på min blogg. Nåja han läser inte min blogg såååå och om han fick veta hade han bara sagt att jag är galen...men det är jag van vid att han säger. Hihi Förlåt till er som bilden stör eller upprör...men vad ska jag säga. Har man tråkigt på en låååång motorväg får man göra det bästa av situationen och vadfan det är ju kärlek!!;D

Det var vår Tysklandstripp...eller ja det mesta av den...orka ej lägga in alla bilder.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Härligt:)

2008-06-03 @ 10:48:59
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: anna

vilka härliga bilder :)



vad händer idag då? :)

2008-06-03 @ 11:06:25
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0