Du fattas mej....

Jag kan fortfarande inte begripa, vill inte begripa. Du kan bara inte vara borta....

Det är 10 år sedan du lämnade din mamma och flyttade hem till mej. Jag hade tjatat och tjatat tills dem inte orkade höra mer. Tiden då vi väntade på att du skulle födas kändes som den stod still och tiden då vi väntade på att du skulle bli gammal nog till att kunna följa med oss hem kändes som en evighet.

Varje gång vi hälsade på dig var det det glädje tills vi skulle åka ifrån dig, men så äntligen kom dagen då du fick följa med oss hem. Du var så himla söt där du tultade runt i gräset. Du var sån liten tjockis att dina ben inte riktigt hängde med alla gånger utan du föll ihop i en liten svart/brun hög. Lucky Luciano var ditt namn på din fina stamtavla men för oss blev du genast Lufsen.

Det var bara du och jag nästan hela den sommaren. Flisan var på dagis och mams och Chrille jobbade. Du sov inne hos mig i mitt rum. Första nätterna i en stor bur för att du skulle bli rumsren. Men dem hann inte upp på ovanvåningen om kvällarna innan du hamnat i min säng. Antingen på min mage eller tätt intill mig.

Tiden då du blev "tonåring" var hemsk många ggr. Du utmanade mig och testade mitt tålamod gång på gång och sååå många gånger lyckades du få mig vansinnig. Men det gick dock inte att vara arg på dig särskilt länge. Jag menar hur kunde man inte älska dig....

Nej du har alltid varit min fina, busiga prins och det gör så ont att du inte finns hos mig längre.

Du har varit en sån stor del av mitt liv i 10 år....och varje minut utan dig gör ont. Inget kommer någonsin bli sig likt. Det känns som tårarna aldrig kommer sluta. Saknaden är enorm hos oss alla och vi önskar så att du var kvar hos oss. Du kämpade tappert så länge, vi förstod inte ens. Din livsglädje var enorm och du ville verkligen inte lämna oss men ödet ville annorlunda. Vi gjorde vad som var bäst för dig, ett beslut som var det svåraste i världen. Jag önskar bara att jag hade fått se dig en sista gång, säga farväl till dig, hålla om dig och få en blöt puss en sista gång.


♥Du kommer alltid finnas med mig i mitt hjärta....sov gott min älskade prins!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0