Tisdagen...


Tisdagen startade igen tidigt med 1 timme i parken innan en snabbis hemma för en dusch och en shake och därefter hem till Flisan. Mamma var på vårdcentralen och fick tagit bort stygnen efter operationen så jag och Flisan passade på att bada och tramsa i poolen...det var ju sååå varmt!



Därefter fick vi besök av en födelsedagsgris...nämligen mormor.



Efter presentutdelningen satte vi oss att äta och snacka om allt möjligt.



Mamma hade fixat ihop en urläcker kräftsallad med massa kräftor, ägg, sugarsnaps, sparris, avocado, sallad, majs, gurka, tomat, purjolök osv.



Flisan gillar sallad precis lika mycket som jag och mamma.
Vi hade nog kunnat leva enbart på sallad hela familjen!



Efter lunchen lämnade jag de andra och satte mig i en taxi för ett besök hos min nya frisör. Det blev slingning och klippning och jag kunde inte varit nöjdare! När jag var färdig tog jag bussen hem till mams igen och trodde jag skulle avlida på väg dit, det var ju omänskligt varmt!! 42 c i solen visade en stor termostat i närheten där föräldrarna bor...kan det stämma??

När jag skulle kolla in min nya frissa på toaletten möttes jag av denna synen...     
Jag och Flisan garvade nog åt detta i 15 minuter efteråt.
Tänk så kul man kan ha åt så lite....väldigt mogna är vi!=O)



Sen tog jag plats i solen igen för ett stort glas kaffe, daimkakan de andra ätit skippade jag såklart. Blev inget mer badande för jag ville inte förstöra håret innan F sett det.



F blev helt lyrisk när han fick syn på mitt hår när han hämtade mig. Mamma hade förvarnat mig att jag inte skulle bli allt för besviken om han inte märkte ngt för Chrille hade inte märkt att hon varit hos frissan häromdagen. Men han märkte det VERKLIGEN. Fick nästan tvinga honom att ha ögonen på vägen när vi körde hem och väl hemma blev jag överöst av komplimanger hela kvällen!=O)

Eftersom jag ätit mitt mål mat hos mamma tidigare blev det en shake hemma sen men passade också på att gotta i oss lite morötter och dipp!*mums*




Mycket mer än så hände nog inte på tisdagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0