Lugn helg....

Blir det denna veckan till skillnad mot förra.

Hade en fantastisk helg i Helsingborg. Kontrasten mellan de två hotellen vi bodde på var verkligen enorm! Men samtidigt var det lite roligare så. På Marina Plaza blev det en Juniorsvit för de få sviterna var redan uthyrda men det gjorde inget för juniorsviten var verkligen toppen!


















På lördagen efter en sen frukostbuffé och utcheckning blev det en tura över till Helsingör. Strosade runt lite på shoppinggatorna men orkade inte kolla in affärerna så vi bara gick gata upp och gata ned. Hittade en jättemysig Italiensk restaurang som serverade min favoritöl på fat, YEAAJJ!! Pastan var ljuvlig men ölen slog t.om ut pastan!:)





När vi tröttnat på Danmark tog vi båten över till Helsingborg igen för att checka in på nästa hotell, Mollberg.

Sviten var enorm med ett stort sovrum och en stoor sal med soffor, fåtöljer osv. Inte fel med två badrum heller! I övrigt tyckte jag den såg ganska tradig ut för att vara ärlig. En stor besvikelse också var att de två minibarerna endast innehöll, vatten, läsk och chips!;)









Vilade upp oss ett par timmar och kollade på Madagaskar innan vi gjorde oss iordning för kvällen. Egentligen var det meningen att vi skulle gå till Cantina för att äta Mexicanskt och därefter dansa bort kvällen men när vi kom dit så visade det sig att där var fullt så det sket sig. Istället hittade vi en annan mysig restaurang. Efter middagen blev det favorit i repris, vi var ju tvugna att testa Bishop Arms som var i anknytning till detta hotellet också. Hann inte mer än fram till baren innan jag blev uppraggad av en tjej som stod i baren med sin flickvän. Tjejen rekommenderade mig en körsbärsöl som faktiskt var lite spännande....det vore ju synd att dö nyfiken som mitt sällskap uttryckte det!;)

Vi slutade kvällen i vår svit, var ju tvungna att utnyttja den, så det blev lite kortspel innan vi däckade. Även om inte sviten var så tjusig så gillade jag utsikten över en av mina favoritstäder:





Tack och lov har de numera snooze söndagar på Elite-hotellen så de serverar frukostbuffén fram till kl. 13.00 och man behöver inte checka ut förrän 18.00 istället för 12.00. Såååååå skönt, gissa om det blev sovmorgon!

Kan ni begripa att en natt i översta junior-sviten går loss på typ 1400:- och i den nedre sviten för typ 2100:-!!??


Vilket av rummen faller er mest i smaken?

Kommentarer
Postat av: Mumin

Juniorsviten var ju skitfin :D

2008-11-24 @ 18:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0