Spykavalkader...


Ja så skulle man kunna sammanfatta nyårsaftonen....

Först när vi anlände till festen bjöds det på en läcker fördrink...

Sen när barnen ätit sin middag satte vi andra oss till bords.  Förrätten bestod av snittar i olika slag. Därefter var det middagsdags. Maten var kycklingfilé inlindad i bacon, kycklingfilé i sweet chili/creme fraiche sås, helstekt rostbiff, helstekt fläskfilé, ris, potatisgratäng, rotfruktsgratäng, grekisk sallad, kantarellsås och Grönpepparsås. Som ni förstår hade alla bidragit med ngt, därav det stora utbudet av mat. Underbart gott var det iallafall!:)

Mindre trevligt var att mitt under middagen ställde sig "lilleman" och kräktes 3 ggr på raken i mängder precis brevid middagsbordet. Stackarn  hade klagat litegrand tidigare på magont och jaaa vad ska man säga. Tack och lov hade han bara druckit en massa så det var bara fruktsoda som kom upp...men jisses att så mkt får plats i en sån liten mage....(Lilleman är Sam 2 år)

Efter middagen drogs "projektorskärmen"(?) ner och det blev SingStar på hög nivå. Ja jäklar vad det sjöngs. Sam tyckte det var dags igen och ställde sig och kräktes 2 ggr till stackaren. Nu började alla nojja sig lite över om det kunde vara maginfluensa eller vinterkräksjuka. Men vi beslutade oss för att göra det bästa av kvällen hur som helst...

Sen blev det kaffe och efterrätt som jag inte orkade så jag stod över. Sen innan vi hann blinka var kl.23:45 och hög tid att ge sig ut. Stod och tittade på alla vackra raketer med alla barnen tätt intill mig ända tills en viss jäkla skitunge började skjuta raketer rakt mot oss. En missade mig precis för jag kastade mig åt sidan, men träffade en vän till oss. Tack och lov gick det väl för honom. Däremot blev barnen livrädda och sprang hysteriskt därifrån tillbaka mot gården och jag sprang efter. Vanessa var helt vettskrämd och grät hysteriskt så jag fick ta upp henne i famnen och min lillasyster tog min fria hand. Vanessas mamma kom men Vanessa ville hellre stanna hos mig och sa åt sin mamma att gå tillbaka till raketerna, gullungen!:)

Så när klockan slog tolvslaget överlämnade jag två vettskrämda barn i lägenheten innan jag sprang tillbaka till de andra och önskade alla ett gott nytt år. Resten av kvällen blev väldigt lugn. Blev nattamat och massa godis men jag var fortfarande mätt så jag stod över. Trots att alla var trötta, alla utom lille Sam som nu var i högform efter ett par timmars sömn, men vi satt och snackade osv fram till 03:30....sen blev det sängen!

           
Fördrink!                *skååål*                      Min lillebror & Sam     En del av maten

           
Uppdukat             Middagsdags              SingStar-dags!          Syster, styvmor, pappa

           
Vanessa&Maggie  Lillasyster&Moa      Time for a new year   Nattamat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0