Klamydia????


Idag har jag varit hos tant doktorn. Efter 45 min telefonkö fick jag en tid redan 11:30 idag! Träffade doktorn jag haft ett par ggr tidigare för magkatarr & pollenallergi. Jag berättade för henne och läkarassistenten(?) som var med om mina besvär och efter de lyssnat på min andning skickade de mig till labbet för att få stick i fingret...

Efter att ha blivit klar där sa labbtjejen att jag kunde vänta utanför igen för resultatet skulle ta ngn minut....jag trodde de menade utanför labbet så där satt jag som ett fån medan läkaren väntade på mig. Iallafall så visade testet att mina värden inte såg bra ut och baserat på mina symptom och att jag e.g inte varit sjuk förutom hostan konstaterade hon att det var ngn infektion i lungorna....

Skickades tillbaka till labbet för att ta fler prover, riktiga prover nu med nål!=/  Läkarassistenten(?) frågade vad de skulle testa mig för och läkaren berättade att hon misstänkte Mycoplasma(?) nånting men att de även skulle testa för Kikhosta, Legionella & Klamydia... Klamydia?? sa jag och mina ögon blev antagligen stora som tefat...

Ja alltså inte sån Klamydia....det finns även en lungsjukdom som heter Clamydia Phnominae(?), berättade läkaren. Jag tänkte väl det sa jag, för det finns inte ens en chans att jag har det andra.

Så tillbaka till labbet för riktiga blodprov där jag fick förklara för labbdamen att vi skulle testa för alla fyra sjukdomarna....vilket hon inte förstod på anteckningarna, då läkaren bara kryssat för i fältet över ett visst område inte den specifika sjukdomen. Vi brukar inte testa för så många olika samtidigt, får ju inte ens plats i min lilla ruta....nähej men så var det iallafall. Jättebra att vara lite nålrädd och bli tappad på massa blod på tom mage!! Jaja lite yrsel blev det vilket labbdamen märkte men hon var så trevlig så. Hittade t.om venen direkt vilket är ovanligt!

Tillbaka till läkaren efter att hon varit på lite lunch. Svaren på proverna kommer inte förrän tidigast om en vecka, men hon skrev ändå ut antibiotika och hostdämpande så jag kan påbörja behandling direkt eftersom hostan är så illa att jag varken kan sova eller jobba. Ska strax iväg och hämta ut medicinen...ska bli intressant att se vad jag fått...numera har de ju e-recept så jag vet inte ens vad det är jag ska hämta....men kostar väl förmögenhet!

På tal om sjukdomar...ni vet väl att bakterier/sjukdomar nu kan köpas som gosedjur?

image359
Bild från: www.coolstuff.se


Vilket tråkigt inlägg...när jag kommer tillbaka från apoteket får jag nog skriva om ngt lite roligare!=)



♥Kram kram♥


Kommentarer
Postat av: X

Jag beställer 20 hjärnceller..mina är borta:)

2008-01-08 @ 20:08:03
Postat av: Hannah

Haha, jag skulle inte vilja ha bakteriegosedjur ;)

2008-01-08 @ 20:24:55
URL: http://easyeast.blogg.se
Postat av: Alexandra

X: Javisst! Det blir 1580 kr + frakt a 49 kr Totalt 1629:- Men säkert att det räcker med 20 st?=P

2008-01-08 @ 22:33:08
URL: http://axelinaa.blogg.se
Postat av: Alexandra

Hannah: Neeej hela idén är ganska sjuk! Vissa är nästan lite söta...men de flesta ser rätt läbbiga ut!=P

2008-01-08 @ 22:59:35
URL: http://axelinaa.blogg.se
Postat av: Ellinor

haha, illa att ha klamydia i lungorna:P

2008-01-09 @ 11:52:42
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Alexandra

Ellinor: Haha visst är det...hmm...hur hamnade det där liksom?;)

2008-01-09 @ 12:58:47
URL: http://axelinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0