Gårdagskvällen

Var som sagt riktigt trevlig. Marie & Jimmie kom hem till mig och vi spelade poker. Dessvärre hade jag glömt att jag enbart hade ytterst få marker, så Marie fick köra oss hem till F(eftersom vi andra druckit) så vi fick hämtat hans poker-väska. Vi följde med upp och tittade en snabbis på renoveringsobjektet också och det börjar bli riiiiktig fint hemma hos honom nu. Nästan allt klart också....bara en vägg kvar att måla samt städning.

Hursomhelst gick pokern inge vidare för mig till en början....fick så tråkiga skitkort att jag inte ens orkade bluffa. Däremot gick det riktigt bra för F ett tag. Sen fick han för sig att gå all-in godingen för det låg redan en hel del i potten så han tänkte skrämma bort oss andra. Men det gick inte som han hade tänkt....alla lade sig utom jag trots att jag bara hade par i 5:or. Jag följde med till hans stora förskräckelse.....

Han satt nämligen bara med 3:or och blev INTE glad. -Hur kunde du följa med när du bara hade 5:or, jag begriper det inte?? Den frågan fick jag nog 129 ggr under kvällen därefter!;) Sen gick Jimmie också all-in och trots jag hade kassa kort var dem ngt bättre än hans så jag tog över hans marker också och då gav Marie upp så vi kunde spela Buzz med våra griniga karlar istället!;) Blev bara en omgång som Jimmie vann, han e faan den enda jag förlorar emot!*tjurig* Sen fick dem köra för Marie skulle jobba men F och jag spelade nån omgång till och sen spelade vi Tekken innan vi hamnade i sängen lagom runda under fötterna....

image632

     

Sötnosarna               Vinnande handen     Vart är dina marker F?


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad kul med poker sådär "på riktigt"

2008-04-21 @ 23:20:52
URL: http://sharpen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0