Julfesten...

Är väl minst sagt på tiden att uppdatera er lite från våran julfest som ju gick av stapeln för en hel vecka sedan!!

Plats: Glasklart
Med: Jobbet såklart!

Efter jobb var jag som sagt och solade och därefter kom Marie och Sandra hit för en liten fördrink. När vi kände oss stylade tillräckligt kastade vi oss i en taxi och kom fram till Glasklart precis lagom till de började släppa in. Hittade snabbt kollegorna och först bjöds det på fördrink från en champagnefontän. Måste dock tillägga att jag inte var ensam om att höja ögonbrynet och ifrågasätta om det var så hälsosamt att alla människor stod och "doppade" glas OCH fingrar i vinet som forsade upp och ned. Tänk bara hur många som inte tvättat händerna efter toalettbesöket eller petat näsan precis....*ryser*

Hur som helst så blev vi ganska snabbt visade till vårt bord och jag och Malin passade på att placera ut namnlapparna, vi hade gjort en snabb bordsplacering. Alla var väl inte lika nöjda med sina platser men vi var då supernöjda!!=)

Maten var god och drickan likaså....sen att "NÅGON" fyllde på mitt snapsglas i smyg gick mig inte obemärkt förbi. Eller Malin skvallrade iofs, men hade ändå märkt att det plötsligt var "Malmö snaps" och inte "Hallands Fläder" i glaset! Men tack ändå Håkan!;)

Vi hade så sjukt trevligt som vi förstås alltid har vart vi än är och maten var god den också! Jag lyckades som vanligt göra bort mig lite...denna kväll med ett par potatisar!;) Så jag var ju lagom mobbad HELA kvällen av Håkan & Fredde. Martin och Malin också litegrand men heeey det bjuder jag på!=P Haha

Sen innan showen var det dags att beställa dricka inför showen och då vart jag plötsligt överöst med dricka. Där satt jag med 1 öl, 2 st cider, 1 ½ flaska snaps, 1 flaska Baileys och kaffe. Med andra ord hade jag så jag klarade mig mer än väl under showen! Man kände sig lagom omtyckt av sina underbara kollegor.:)

Under showen roade vi oss också kungligt, vet inte om showen var så jäkla bra egentligen men vi hade kul ändå. Sjöng, dansade, skrek, busvisslade osv. Så som vanligt hördes och syntes vi mest! Under showen var de uppe på bordet brevid vårt och sprang och jag blev retad igen för att dem hade minsann inte kunnat komma förbi min alkoholsamling om dem så hade försökt klättra över.Hehe

Sen shakade vi loss på dansgolvet efteråt tills dem stängde och Håkan matade mig med risalamalta, vilket gav de flesta STOOOORA ögon!! Haha Men vi fick vara varandras +1 eftersom Håkans fru ej var med och jag inte har ngn +1!=P

Sen när kvällen var slut stod jag, Malin & Maud och kramades. Det var ju Mauds sista dag hos oss så blev det väldigt sorgligt och slutligen kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Tanken på att Maud inte skulle sitta där i sitt rum på måndag, alltid redo att hjälpa mig eller sprida lite glädje när helst man behöver henne blev bara för mkt!! Sen hjälpte inte hennes fina ord till mig heller....dem gick rakt in i hjärtat! Huuuuur ska jag och Malin klara oss utan vår solstråle & klippa...det går ju bara inte!!=( Tur vi har varandra iallafall!

Och nu kommer lite bilder.....

image224
Alex & Marih på dasset!;)


               
Uppdukat                     Sötnosar                       Min plats                       Håkan & Marie



               
Min Malin & jag        3 riktiga godingar!!    Min alkohol!=P             Showtime!



           
Showen                          Pussekalas                 Sandra & Jag               Favoriterna!



Det vara bara några av alla 60-70 bilder jag tog!:)

Nej nu MÅSTE jag in i duschen!


♥Puss♥

Kommentarer
Postat av: sarah

hahah jag har en thing för skor ja :D

2007-12-14 @ 17:39:26
URL: http://enobeskrivligpassion.blogg.se
Postat av: Mira

Såg ut som en mycket trevlig julfest!!!

2007-12-14 @ 23:08:24
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Alexandra

Sarah: Men skor ÄR lovely, kan man inta ha för många av!=D

Mira: Ja julfesten var en riktig succé!:)

2007-12-15 @ 16:12:47
URL: http://axelinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0