Stjärntecken....


Jag är en sådan som tror en hel del på stjärntecken...de flesta jag känner stämmer mycket bra överens in på vad deras stjärntecken säger om dem...vissa skrämmande bra!

Däremot är jag oftast inte alls överens när jag läser mitt eget stjärntecken...iallafall inte när det kommer till hurdan är Vattumannen/kvinnan som person.....

Men kanske inte så konstigt...tycker vart jag än läser så står det olika om vattumannen varje gång....jämfört med flera av de andra tecknen där det oftast står liknande saker....

Men idag hittade jag ett som faktiskt stämde mycket bra...förutom någon del som inte alls stämde, bl.a när det gäller förhållanden så annars right on!!

Vattumannen:

POSITIVA EGENSKAPER: Mänsklig, oberoende, vänlig, villig, framsynt, originell, uppfinningsrik, reformivrare, trofast, lojal, idealistisk, intellektuell.


KARAKTÄR: Den evigt nyfikne Vattumannen är sanningssökarnas och forskarnas tecken. Detta är framtidens tecken, och många påstår att som Vattumän tänker, så kommer världen att tänka om femtio år. Det finns ett inbyggt motsatsförhållande i detta tecken, för det är styrt av två olika planeter med nästan diametralt skild inverkan. Uranussidan kräver oinskränkt frihet, särskilt när det gäller idéer, medan den sida som är styrd av Saturnus är inriktad på stabilitet. Resultatet blir en ytterst originell, excentrisk personlighet som är svår att förstå sig på både för Vattumannen själv och för de andra tecknen i zodiaken.

Vattumannen delar med sig av sina nya och spännande idéer, något som symboliseras av ämbaret som töms på vatten och de är föregångare inom livets alla områden. Vattumän är typiskt enkla, uppriktiga personer som är enormt populära och som sätter stort värde på vänskap. Men trots det stora antal vänskapsförhållanden det här tecknet lyckas etablera, får de ofta problem med sina djupare affärer, och dessa blir inte sällan kortlivade. Det karakteristiska sökandet är en viktig del av Vattumannens personlighet, och i förhållandet till andra kan detta innebära att han hoppar från vän till vän, från älskare till älskare på jakt efter en djupare sanning. Den evigt nyfikne Vattumannen är en sanningssökare, en forskare.

Vattumän kan ha en sval inställning till andra i romantiska förhållanden. De är envisa och fulla av överraskningar. Eftersom de är styrda av två så olika planeter, har Vattumän en osäker självkänsla, vilket gör att de tvekar innan de ger sig in i någon djupare förbindelse. När de väl gör det, är de emellertid oftast trogna och pålitliga, eftersom Vattumän avskyr allt vad lögner och oärlighet heter.

Sanningssökare, de stora idéernas frambärare, Vattumannens söner och döttrar, och ni som attraheras av deras drömmar - må er framtid bli så perfekt som ni önskar. 


NEGATIVA EGENSKAPER: Oberäknelig, excentrisk, upprorisk, egensinnig, taktlös, fixerad i sina åsikter, motsträvig, anstränger sig att vara okonventionell, Revolutionär i modern tid.



Hittade horoskopet hos Nadja.....vet tyvärr inte hur man länkar än...nybörjar-bloggare som jag är!=)

Men såhär hittar du iallafall till horoskopet...tror jag....

http://hem.passagen.se/aries55/soltecken.htm

See ya´ll

Pussisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0